'Aufbau'/'Verbandstyp' TW 34.

Fabrikant: Kato

Digitaal: Ja; niet af fabriek maar wel voorbereid met 8 polige NEM aansluiting.

Front/Sluitseinen werkend: Ja; op beide koppen een werkende koplamp die met de rij-richting mee wisselt. Géén sluitseinen.

Extra:

  • Deze motorwagen is de 2e test tram welke is voorzien van een LaisDCC decoder, in dit geval de versie met 8-pins stekker.
  • LaisDCC decoders ondersteunen géén Automatic Brake Control. 

 

Over deze tram:

Deze 'aufbau' motorwagen is in het Bommeldamsch Tram Museum bewaard gebleven samen met bijwagen 134 en is inzetbaar voor ritten. Deze tram, gemaakt door Kato heeft geweldige rij-eigenschappen. Helaas echter is niet bekend of een dergelijk koppelstel met deze wagennummers ooit echt ergens heeft gereden. Dat geldt niet alleen voor dit koppelstel, maar dat mag het tramplezier niet drukken. Motorwagen 34 rijd in vaste koppeling met bijwagen 134.

Op 28-04-2021 is deze motorwagen op proef (als 2e proefwagen) uitgerust met een LaisDCC decoder. Het is de eerste proefwagen met een 8-pins aansluiting, de 1e proefwagen heeft een 21MTC aansluiting. (Rivarossi Düwag GT6 Jägermeister)

 

Toekomst:

Deze tram zal nog worden voorzien van extra verlichtingen en een andere decoder voor de inzet vanuit het Bommeldamsch Tram Museum, samen met bijwagen 134.

 

Foto:

 

Logboek updates TW 34: (Vanaf januari 2023)

- 28 april 2021: In Motorwagen 34 is op proef een DCC decoder van het merk LaisDCC ingebouwd als proef met dit merk decoders.

 

Logboek Beursdeelnames: (vanaf Januari 2023)